سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزی که امام فرمودند شاه باید از ایران برود هیچ کس چنین باوری را نداشت، اما بعد از 15 سال نظام ستم شاهی 2500 ساله‌ی آنها نابود شد و امام در خصوص اسرائیل نیز فرمودند اسرائیل باید از صحنه‌ی روزگار محو شود، این سخن ایشان نیز همچون رفتن شاه تحقق خواهد یافت.....انشاءالله
پاییز 1385 - جمعیت سبز سرخ
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •  

    ازجمله عوامل تاثیرگذار برتصمیم‌گیری در سطوح خرد و کلان در بیشتر دولت‌ها، احزاب و تشکل‌های سیاسی، لابی‌ها و گروه‌های فشار می‌باشند.
    درایالات متحده نیز لابی‌های صهیونیست‌ها با هدف تاثیرگذاری و نفوذ در پایه‌های سیاستگذاری آمریکا قوه مجریه، افکار عمومی و کنگره را بستر مناسب‌تری جهت دستیابی به هدف فوق دانسته و اقداماتی را صورت می‌دهند، که در انتها منجر به جهت‌دهی به سیاست خارجی آمریکا می‌گردد.
    سازمان "آمریکایی‌ها برای حفظ اسراییل" از جمله لابی‌های قدرتمندست که با هدف حفظ تمامیت ارضی اسراییل از سال
    ۱۹۷۱میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است.
    از جمله اهداف این سازمان تثبیت اشغال بلندی‌های جولان کرانه باختری و نوار غزه،اصرار بر حفظ بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل و مقابله با لابی اعراب در آمریکا می‌باشد.
    امروزه علاوه بر احزاب و تشکل‌های سیاسی، لابی‌ها و گروه‌های فشار نیز نقش مهمی را در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان حکومتی ایفا می‌کنند.
    گروه‌های فشار به گروه‌هایی گفته می‌شود که به‌طور سازمان‌یافته برای تاثیرگذاری بر حکومت‌ها تلاش می‌نمایند، با این وجود آنها تمایلی برای کسب مقامات رسمی حکومتی ندارند.
    در عصر حاضر فعالیت لابی‌ها و گروه‌های فشاردر اقصی نقاط جهان مشاهده می‌شود، با این وجود لابی‌ها در ایالات متحده آمریکا بسیار منسجم‌تر و قدرتمندتر از سایر کشورها عمل می‌کنند.
    در واقع نخستین متمم قانون اساسی آمریکا، پایه‌گذار لابی‌گری، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل سیاست خارجی آمریکا است. به طوری که این امکان را در اختیار گروه‌های داخلی قرار می‌دهد تا برای تحمیل اهداف و سیاست‌های خویش به فعالیت پرداخته و بر قوه مجریه و کنگره تاثیر گذارند.
    اما دراین میان شاید هیچ گروهی نتوانسته است به مانند جامعه یهودیان آمریکا از این فرصت استفاده کند.
    درواقع می‌توان گفت لابی‌ها و گروه‌های فشار صهیونیست در ایالات متحده، برای نفوذ در ارکان سیاستگزاری آمریکا حوزه‌هایی را میدان عمل خویش قرار داده‌اند که قوه مجریه، کنگره و افکار عمومی از مهمترین آنها به حساب می‌آیند. قوه مجریه آمریکا، از ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی تاکنون، اهمیت فراوانی را برای حفظ روابط نزدیک با اسراییل قائل بوده است.
    درواقع می‌توان گفت لابی‌های صهیونیست در ایجاد چنین موقعیتی، نقشی حساس و بسزایی داشته‌اند. تا آنجا که منحنی حمایت دستگاه اجرایی ایالات متحده آمریکا از اسراییل، به رغم فراز و فرودها، همواره بیانگر سیر صعودی است.

    برای نمونه در دوران ریاست جمهوری کلینتون به رغم اینکه یهودیان تنها 42درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دادند، 2درصد از اعضای کابینه بیل کلینتون یهودی بودند.
    کنگره ایالات متحده نیز همانند پیکره‌ای است که نقش موثری را در سیاست خارجی این کشور ایفا می‌کند.
    به همین دلیل نیز تحت تاثیر گروه‌های فشار صهیونیست قرار دارد. حمایت کنگره آمریکا از اسراییل، عموما حمایتی قوی بوده است، به گونه‌ای که نمونه‌های آن را در بسیاری از قطعنامه‌ها و بیانیه‌های کنگره می‌توان مشاهده نمود. علاوه بر نقش کنگره در تعیین سیاست خارجی آمریکا افکار عمومی ایالات متحده، نیز دارای تاثیری قدرتمند، اما پنهان بر روی سیاست خارجی آمریکاست، گروه‌های فشار و ذینفوذ نیز به واسطه همین حمایت افکار عمومی است که به پیشبرد اهداف و مقاصد خویش امیدوارند. از این‌رو تلاش برای تسلط بر افکار عمومی، تلاشی غیرمستقیم برای تاثیرگذاری بر سیاست خارجی تلقی می‌شود.
    در این راستا،مهمترین ابزار تاثیرگذار بر افکار عمومی رسانه‌ها می‌باشند. رسانه‌های جمعی آمریکا از شبکه‌های تلویزیونی گرفته تا رسانه‌های مکتوب، به‌طور قابل ملاحظه‌ای توسط یهودیان اداره می‌شوند.
    درواقع آنان با در دست داشتن مدیریت شبکه‌های تلویزیونی همچون ام‌بی‌سی، سی‌بی‌اس، ای‌بی‌سی و تا حدودی هم سی‌ان‌ان افکار عمومی آمریکا را به سمت حمایت از رژیم صهیونیستی سوق می‌دهند.
    علاوه بر این، روزنامه‌هایی همچون نیویورک تایمز و واشنگتن پست نیز در اختیار یهودیان قرار دادند.
    این نشریات، در طول سالهای متمادی تصویری مثبت از اسراییل برای افکار عمومی ساخته‌اند و لذا افکار عمومی در مقابل گرایش‌های سیاست خارجی در حمایت از رژیم صهیونیستی واکنش منفی نشان نمی‌دهند.
    در واقع آنچه امروزه به عنوان سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه و به ویژه در قبال منازعه اسراییل- فلسطین مطرح می‌شود، تا حد زیادی به شیوه عمل این رسانه‌ها و لابی‌های یهودی بازمی‌گردد.



    آوای 5 ... چهارشنبه 85/9/29... ساعت 1:22 صبح
    نظرات یاری دهنده: لطف
    موضوعات یادداشت: نگاهی به جایگاه صهیونیسم ونفوذ آن در جهان

     

    به نام الله یگانه هستی بخش جانها

    به حول و قوه الهی شروع می کنیم انشاءالله که شما خواننده ی عزیز هم کمک یار ما باشید

    خوب تا به حالابا توجه به وقایعی که پیش آمده شما هم حتما به این نتیجه رسیده اید که صهیونیست با استفاده از روش های پیشرفته و همپایی با فن آوری و توسعه جهانی به صورت مستمر در پی به انجام رساندن اهداف خویش است. خبرسازی, استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی, هجوم به فرهنگ ها, شکستن قداست ها, رواج فرهنگ برهنگی , نفوذ در کشورهای قدرتمند و مجامع بین المللی و... روش های گوناگونی است که همگی در یک سیستم و فرآیند به هم پیوسته و هماهنگ در خدمت آرمان های صهیونیست قرار می گیرد. همه ی اینها رامی توان به عنوان زنگ خطری تلقی نمود که وظیفه همگان, به ویژه مسئولان را در برابر این هجوم حساب شده و خطرآفرین گوشزد می کند. وسلاح کارارزشمند برای جهاد در این راه نیز تبلیغات گسترده می باشد. اگر با استفاده از روش های فرهنگی تبلیغی بتوان جوهر اصلی اجتماع اسلامی را حفظ نمود، بی گمان راه دشمنان سخت ناهموار خواهد شد، چرا که « بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است و فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد. » در مقابل سستی و غفلت از آرمان ها و ارزش ها زیانی جبران ناپذیر بر پیکره اسلام ناب وارد خواهد آورد. اجازه دهید در پایان در کلام امام فقید و اندیشور فرزانه تکلیف خود را جستجو کنیم: « اسلام چیزی است که از خدا آمده است و باید حفظ بشود و اگر خدای نخواسته این پیروزی که دنبال این انقلاب به دست آمده است به واسطه سستی ما, به واسطه ضعف تبلیغ ما, به واسطه ضعف حضور, ملت ما به شکست (خدای نخواسته) برسد بدانید که اسلام تا قرن ها دیگر نمی تواند سربلند کند. تکلیف بزرگی است و همه باید این تکلیف بزرگ را بپذیریم».

      درضمن دوستانی که تمایل به همکاری دارند لطفا امادگی خودشون رو اعلام کنن!

     موفق باشید ....حق یارتان.....

     



    آوا ... پنج شنبه 85/9/23... ساعت 7:3 صبح
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید د?روز: 0
    کل بازدید :85129

    >>اوقات شرعی <<

    >> حرف ما<<
    پاییز 1385 - جمعیت سبز سرخ
    مدیر وبلاگ : آوا[36]
    نویسندگان وبلاگ :
    آوای2
    آوای2 (@)[0]

    آوای3
    آوای3 (@)[4]

    آوای 4
    آوای 4[0]
    آوای 5
    آوای 5 (@)[28]


    امام فقید و اندیشور فرزانه ی ما فرموده اند : « اسلام چیزی است که از خدا آمده است و باید حفظ بشود و اگر خدای نخواسته این پیروزی که دنبال این انقلاب به دست آمده است به واسطه سستی ما, به واسطه ضعف تبلیغ ما, به واسطه ضعف حضور, ملت ما به شکست (خدای نخواسته) برسد بدانید که اسلام تا قرن ها دیگر نمی تواند سربلند کند. تکلیف بزرگی است و همه باید این تکلیف بزرگ را بپذیریم»------------- سه باید امام را همیشه بیاد داشته باشیم : 1. انقلاب باید پیروز شود. 2.خرمشهر باید آزاد شود.3.اسرائیل باید نابود گردد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پاییز 1385 - جمعیت سبز سرخ

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>با ما همراه باشید<<
     

    >>طراح قالب<<